Miałam problem, gdzie wyrzucać odpadki z szycia – ścinki, nitki… Użyłam więc zwykłej  reklamówki, która leży mi pod nogami . Jednak dużo praktyczniejszym rozwiązaniem będzie ścinkownik połączony z igielnikiem – pomysł Marzeny🙂 Prowadzi ona blog Mój międzyczas, na którym zamieszcza swoje pomysły.

No to lecimy!🙂 Oto tutorial – jak uszyć ścinkownik i igielnik 2 w 1🙂

Potrzebne materiały:
– drewniana podkładka lub coś sztywnego co może być też lekkim obciążeniem np. zakrętka
od słoika obciążona plasteliną
– kawałek ociepliny
– kawałek maty antypoślizgowej
– kawałek materiału w kształci podkładki o większych wymiarach ( ja zrobiłam za mały dodatek)
– dwa kawałki materiału o wym 24x 17 cm
– dwa kawałki podszewki o wym 24x 17 cm
– kawałek o materiału o wym 13 x 16 cm
– klej
– igła i nitka

Materiał ( 16 x 13) składamy wzdłuż krótszego boku na pół i zszywamy z boku i z dołu.
powstały pasek przewracamy na prawą stronę i prasujemy.

Szyjemy woreczek, składamy materiał wierzchni prawymi stronami do środka i zszywamy z trzech
stron. Robimy dno.

Identycznie postępujemy z podszewką z tym że zostawiamy w dnie niezaszyty otwór.

Wywracamy worek na prawą stronę i do tylnej ściany przypinamy uszyty wcześniej pasek.

Wkładamy worek w podszewkę prawą stroną do prawej i zszywamy razem przy brzegu.

Przeciągamy worek przez pozostawiony w podszewce otwór, zaprasowujemy i stębnujemy. Woreczek na ścinki mamy prawie gotowy.

Przechodzimy do zrobienia poduszki na szpilki.
Materiał przeznaczony na wierzch poduszki fastrygujemy dookoła.

Na spód kładziemy ocieplinę, na to podkładkę i ściągamy fastrygę tak, by objąć i zamknąć podkładkę materiałem ( poniewaz zrobiłam zbyt mały zapas materiału musiałam troche kombinować, coby podkładka mi nie wyskoczyła ).

Teraz przymocowujemy woreczek do poduszki od spodu.

Wycinamy z maty antypoślizgowej kawałek o kształcie i rozmiarze spodu poduszki i przyklejamy klejem lub taśmą dwustronną.

Ja dla pewności przyszyłam matę do rantu poduszki.

I tak oto mamy gotowy worek na ścinki i poduszeczkę do szpilek w jednym🙂