Dziś kolejny kurs związany z aromateriapią🙂 Aromatyzer zdobył uznanie, mam nadzieję że woreczek lawendowy również się spodoba. Zwłaszcza w takie dni jak teraz, kiedy na kalendarzy 26 listopad, a za oknem szaruga i 10 stopni powyżej zera (nie wspominając o truskawkach w ogródku koleżanki :0).

Potrzebujemy:

  1. materiał (wymiary zależne od wielkości woreczka jaki chcemy uszyć, w moim przypadku wymiary to 8cm x 25 cm),
  2. koronka, tasiemka, sznureczek – do wyboru,
  3. kwiat lawendy (suszony).

Jeśli nie macie kawałka materiału, który mogłybyście wykorzystać do uszycia woreczka, wybierzcie się do marketu na dział tekstylia, gdzie często w koszach można znaleźć poszewki na poduszki. Ja właśnie wypatrzyłam niewielką (40×40) poszewkę, a której mogę uszyć około 10 woreczków. Koszt poszewki – 2,50😀

Kwiat lawendy zakupiłam w sklepie zielarskim w cenie 3,80.

Będę szyła 2 wersje woreczka.

No to bierzemy się do roboty😉

Przygotowujemy potrzebne rzeczy. Materiał prasujemy.

Jak uszyć woreczek lawendowy - 1

Materiał obrzucamy gęstym ściegiem zygzakowatym. Podwijamy górną część woreczka na raz, zaprosowujemy.

Jak uszyć woreczek lawendowy - 2

Pierwsza wersja woreczka: go góry woreczka przyszywamy koronkę.

Jak uszyć woreczek lawendowy - 3

Następnie zszywamy boki woreczka na lewej stronie 0,5 cm od brzegu. W drugiej wersji woreczka tylko przyszywam podwinięty bok.

Jak uszyć woreczek lawendowy - 4

Napełniamy woreczki kwiatem lawendy, przewiązujemy woreczek.

I woreczek zapachowy jest gotowy do użycia🙂 Ja swój postawię w sypialni (choć mój mąż po powąchaniu kwiatu lawendy powiedział: „Chyba żartujesz”. Wcale nie! :D)

Jak uszyć woreczek lawendowy - 5