W chłodne dni taka tunika przyda się z pewnością nie tylko zmarźluchom🙂 Kurs zawiera wykroje do pobrania (rozmiar 36-38), dzięki czemu uszycie tuniki jest naprawdę proste.

Tunika

Do uszycia tuniki użyłam tkaniny dzianinowej o wymiarach 0,90m/1,50m oraz igły do tkanin elastycznych (jeśli takiej nie macie użycie zwykłej. Możemy równie dobrze użyć innej tkaniny elastycznej.

Przygotowałam dwie części wykrojów do pobrania:

POBIERZ WYKRÓJ A

POBIERZ WYKRÓJ B

Objaśnienia do wykroju:

wykrój A –  przednia część tuniki oznaczona jest linią z kropkami. Tą część należy połączyć z wykrojem B – punkt styczności –  (miejsce gdzie zaczyna się rękaw). Tylnia część tuniki oznaczona jest krawędzią z trójkącikami. W miejscu gdzie się kończy i styka przednią częścią („klapa”) należy poprowadzić linię w dół na długość tuniki – nazwijmy do punkt K. Bardzo ważne jest, że wykrój tyłu tuniki odrysowujemy dwa razy tak, aby linie K były połączone – wycinamy jedną część (w przypadku gdy ktoś ma mniejsce kawałki materiału może wyciąć dwie części i je zszyć).

wykrój B – jest to wykrój rękawka, który jest taki sam dla przodu i tyłu.

Wycinając wykrój pamiętajmy o dodaniu 1,5 cm na podwinięcie.

Reasumując – wycinamy 3 części: jedną część tyłu i dwie części przodu  – patrz zdjęcia.

Jak uszyć tunikę - 1

Tam gdzie kończy się wykrój prowadzimy linię w dół na taką długość jaką chcemy aby miała tunika. Tunikę możemy zwężyć/poszerzyć w pasie/biodrach wg potrzeb.

Jak uszyć tunikę - 2

I tak wyglądają wycięte części tuniki. Na ostatnim zdjęciu wszystkie części są ułożone na sobie – możemy sprawdzić czy nie ma nierówności i ewentualnie je skorygować.

Następnym krokiem jest obrzuceniem ściegiem zygzakowatym wszystkich brzegów. Ja użyłam zamiast zwykłego ściegu zygzakowatego – podobnego ściegu ozdobnego, widocznego na pierwszym zdjęciu poniżej. Podwijamy materiał do środka na 1,5 cm miejsca oznaczone falką na wykrojach (czyli rękawki, górną część tylnią na wysokości szyi, przód tuniki – klapę) oraz dół tuniki. Nie podwinęłam podwójnie, ponieważ dzianina nie jest zbyt cienka i podwinięcie byłoby bardzo widoczne. 

Jak uszyć tunikę - 3

Składamy części tuniki i przeszywamy pozostałe, niepodwinięte boki.

I oto rezultat:

Jak uszyć tunikę - 4

Tunika ładnie prezentuje się z paskiem – podkreśla talię😉

Jeśli są jakiej niejasności -pytajcie proszę.