Otrzymałam wczoraj zamówione przed Świętami tkaniny i od razu dostałam natchnienia i energii do pracy😀 Tkaniny zamówiłam po raz kolejny u mojego ulubionego Allegrowicza (dla dociekliwych: nie jest to mój żaden znajomych itp, po prostu zamawiałam już tkaniny u różnych Allegrowiczów, ale z tych zakupów jestem najbardziej zadowolona, wiec dzielę się moim znaleziskiem ) jednak musze przyznać, że kupowanie tak fajnych tkanin w tak niskich cenach staje się nałogiem :0 Już dziś upatrzyłam sobie kilka tkanin na aukcjach, a nowe pojawiają się codziennie…. :0 Jak mój mąż się zdziwi, że znowu coś zamawiam, to powiem, że lepszy taki nałóg niż inny, prawda? :)))

A więc z pięknego, kwiecistego materiału postanowiłam uszyć dawno zaplanowany portfel. Podzióbałam w necie i znalazłam dość fajny tutorial, gdzie wycina się wszystkie części, kieszonki itd, a potem zszywa. Jednak wymagało to naprawdę sporo pracy,  zaczęłam szyć i się zniechęciłam. Myślę sobie… musi być prostszy sposób!

Przedstawiam Wam zatem mój własny pomysł, jak uszyć portfel z jednego kawałka materiału (wszelkie prawa zastrzeżone ;)). Będzie to portfel z dwoma przegródkami na karty oraz zapinaną kieszonką na pieniążki, zapinany na rzep.

MATERIAŁY:

  • tkanina 86cm x 18 cm (najlepiej dość sztywna, nie lejąca się)
  • pianka poliestrowa (usztywnienie, inne sposoby na usztywnienie znajdziesz tutaj) 23 cm x 14 cm (do kupienia w Empiku w pakietach i pojedynczych arkuszach)
  • lamówka około 1 m
  • suwak 9,5 cm
  • kawałek rzepa (zapięcie)

WYKONANIE:

Podstawowe materiały

Dłuższe boki tkaniny zaprasuj na 2 cm do środka. Następnie złóż ją w dokładnie taki sposób, jak pokazuje rysunek. Dla ułatwienia można wspomóc się szpilkami.  Najlepiej zacząć od strony z wymiarem 8,5 cm.

Sposób złożenia materiału

Po złożeniu otrzymasz :

Złożony materiał

Ze względu na wzór niewiele widać na zdjęciu, odniesieniem mogą być wpięte szpilki😉.

Następnym krokiem jest przyszycie, dzięki któremu uzyskamy przegródki na karty. W tym celu przeszyj miejsce oznaczone na zdjęciu żółtą przerywaną linią, ale tylko 3 warstwy tkaniny od góry (bez ostatniej).

Przeszycie -> kieszonki na karty

Czas na zrobienie kieszonki na pieniądze. Przypnij jedną część zamka.  Końce taśmy suwaka wyglądają nieestetycznie, dlatego wytnij sobie dwa kawałki tkaniny, złóż na pół i przyłóż do taśmy. Przyfastryguj je. Przeszyj w miejscu żółtej linii – tylko do jednej warstwy materiału.

Przyszycie jednej strony suwaka

Przypięcie jednej strony suwaka

Przyszycie zamka

Teraz przeszyj 3 boki, tak by powstała kieszonka – 3 warstwy materiału.

Robimy kieszonkę

Włóż usztywnienie.

Usztywnienie

Przyszywamy drugą stronę suwaka do miejsca, gdzie mamy potrójnie złożony materiał o długości 5 cm.

Przyszycie drugiej strony zamka

I masz już prawie gotowy portfel.

Prawie gotowy portfel

Ostatni etap jest najtrudniejszy, gdyż wymaga największej precyzcji – przyszycie lamówki. Bardzo polecam najpierw przyfastrygowanie jej dookoła portfela (ze szczególnym uwzględnieniem rogów), gdyż znacznie ułatwi to Ci przyszycie. Przyszyj ją nicią w kolorze lamówki, gdyż wtedy ewentualne nierówności nie będą zbyt widoczne.

Przyfastrygowanie lamówki

Przyklej rzepy – ja wycięłam koła, aby ładniej wyglądały. Rzepy najlepiej przeszyć dodatkowo krzyżykiem (!).

Rzepy

I oto masz gotowy portfel!