Filc zawsze mnie intrygował…  Surowy, mało przytulny, ale taki dumny i tajemniczy.

Dlatego kopertówkę postanowiłam uszyć właśnie z filcu o głębokiej, brązowej barwie. Jest to kopertówk, którą śmiało można zabrać na wieczorną imprezę, spotkanie u znajomych, czy rozmowę o pracę.

Praktyczne wymiary 20 cm x 25 cm pozwolą na zapakowanie do niej kilku rzeczy: portfela, kosmetyków i np. kalendarza czy książki. Dodatkowo, jej krój pozwala na wygodne trzymanie.

Filcowa kopertówka

MATERIAŁY:

  • filc o grubości 2 mm o wymiarach 27 cm X 60 cm
  • filc   o grubości 2 mm o wymiarach 27 cm X 10 cm
  • wstążka o długości około 40 cm

WYKONANIE:

Filc o wymiarach 27 cm x 60 cm składamy na 3 równe części, tak aby każda z nich miała wymiar 27 cm x 20 cm. Na trzeciej części przypinamy wycięty wykrój klapy -> pobierz wykrój w pdf-ie, bądź robimy klapę wg własnego pomysłu. Szerokość klapy to 25 cm, gdyż nie potrzebujemy tutaj zapasu na szwy.

Wycinamy klapę.

Mamy gotowe dwie części kopertówki.

Teraz zajmiemy się paskiem. Możemy go ozdobić tym, co mamy pod ręką. Ja wykorzystałam ozdobną wstążę, poskładałam ją i przyszyłam w taki sposób, żeby podwinięte kawałki nie były całkowicie przyszyte (przyszyłam pionowo każdą zakładkę).

Przyszywamy pasek do strony, na której będzie się on znajdować 0,5 cm od brzegu (tam gdzie znajdują się szpilki).

Następnie wywracamy kopertówkę na lewą stronę, przypinamy szpilkami i przeszywamy dwa boki. Ja użyłam ściegu o długości 1. Końce ściegów przeszyłam podwójnie.

Wywijamy torebkę na prawą stronę i możemy zabrać ją na wieczorne wyjście😀

Filcowa kopertówka