Dziś pokażę jak, korzystając z wymiarów kartki A4, uszyć funkcjonalny koszyczek na pieczywo. Dlaczego funkcjonalny? Ponieważ posiada on część przykrywającą pieczywo, dzięki czemu nie wyschnie nam ono, może leżeć w koszyczku nawet cały boży dzień🙂

Dużą zaletą tego sposobu wykonania jest brak konieczności robienia wykrojów, mierzenia, wycinania, korzystamy po prostu ze zwykłęj kartki A4.

Funkcjonalny koszyczek na pieczywo

POTRZEBNE MATERIAŁY:

  • tkanina wierzchnia koszyczka 2 x A4
  • tkanina wewnętrzn, najlepiej bawełniania lub płócienna (oczywiście może być ta sama co wierzchnia, wszystko zalezy od naszego gustu)   2 x A4 – wycianamy 2 razy
  • flizelina  2 x A4
  • owata o grubości 1 cm  2 x A4

Zarówno flizelina, jak i owata, mają usztywnić koszyczek. Możemy jednak śmiało je zastąpić filcem lub grubszą tkaniną, po prsotu czymś, co będzie nam chooć lekko usztywniało koszyk.

UWAGA: rozmiar  2 x A4 oznacza, że jest to podwójna kartka A4 złączona dłuższym bokiem, wystarczy więc złożyć tkaninę podwójnie wzdłuż właśnie dłuższego boku i wyciąć.

Zaczynajmy zatem!

1. Wycianamy potrzebne części.

2. Przyprasowujemy flizelinę do lewej strony wierzchniej tkaniny.

3.  Jedną z bawełnianych części przypinamy do owaty i pikujemy, ja zrobiłam to tylko poziomo. Tkanina podczas tej czynności zazwyczaj sie „ściąga”, ale tutaj nie musimy się o to martwić, ponieważ będziemy podwijać wszystkie boki.

4.  Podwijamy podwójnie boki do lewej strony, przypinamy szpilkami i fastrygujemy (długość ściegu – 3).

5. Teraz połączymy tkaninę wierzchnią z usztywnieniem. Pikowaną część umieszczamy na środku, tak jak na zdjęciu. Przypinamy szpilkami. Następnie boki ciemnej tkaniny powijamy i zakładamy na pikowaną. Uwaga: omijamy jeden z dłuższych boków (powstanie tam dziura).

6. Musimy jeszcze przygotować część, która będzie przykrywać pieczywo.  Tkaninę bawełnianą składamy na pół wzdłuż dłuż dłuższego boku na lewej stronie, obrzucamy ściegiem prostym 3 boki, bez jednego dłuższego (długość ściegu – 1). Następnie wywijamy na prawą stronę i 3 brzegi obszywamy ściegiem ozdobnym – ja wykorzystałam ścieg siatkowy.

7. Przykrywającą część układamy w taki sposób jak na zdjęciu. Teraz obszywamy wszystkie 4 boki , pamiętając o zmianie koloru nici, jeżeli tkanina wierzchnia i wewnętrzna są różne od siebie.

Po obszyciu wykonujemy szew – zalecam potrójny – tak jak pokazują czerwone linie na drugim zdjęciu.

Na koniec pozostaje nam zszycie rogów.

Koszyczek gotowy!