Notesik do zapisywania najważniejszych rzeczy – rzecz niezbędna w każdej torebce damskiej🙂
Ja mam ich kilka, i zawsze sobie obiecuję, że to właśnie w „tym” będę zapisywać wszystko🙂
No cóż….

Aby nasz JEDYNY notes był wyjątkowy, możemy go w prosty sposób ozdobić.

To naprawdę proste. Zobaczcie same🙂

Ozdobny notes

MATERIAŁY

(ich wymiary zależeć będą od wymiarów Twojego notesu)

  • tkanina zewnętrzna (taka, która będzie się ładnie prezentować)
  • notes na kole
  • karton/brystol (im grubszy, tym lepszy)
  • papier/brystol ozdobny (np. z lekką performacją)
  • sznurek delikatnie elastyczny/gumka/elastyczna koronka
  • klej (najlepiej taki, który klei tkaniny)

WYKONANIE

Główne materiały do ozdoby:

Główne materiały

Mój notes ma wymiary:

wysokość 14,8 cm

szerokość 10,5 cm

koło 1,7 cm.

1. Z brystolu (jasny kolor), który będzie stanowił okładkę dla notesu, wycinamy prostokąt o wymiarach takich jak notes + 3 mm na wysokości i szerokości. Tak więc u mnie prostokąt będzie miał wymiary:

wysokość: 14,8 + 2×3 mm  = 15,4 cm

szerokość: 10,5×2 + 3mmx2 + 1,7 = 22,3 cm

Z papieru performowanego (granatowy) wycinamy taki sam prostokąt pomniejszony na każdym boku o 3 mmm.

Wycinamy potrzebne kształty

2. WYciętemu brystolowi nadamy kształt okładki. W połowie szerokości rysujemy linie, któe będą stanowiły grzbiet notesu, czyli u mnie będzie to 1,7 cm. Linie te bardzo delikatnie traktujemy nożykiem, tak aby można je było zgiąć w tym miejscu.

Przygotowujemy okładkę z brystolu

3. Zaczynamy ozdabiać okładkę. Z tkaniny ozdobnej wycianamy prostokąt o wymiarach brystolu, dodając na każdym boku 2 cm.

Nadmiat tkaniny zakłądamy do wewnątrz okładki i przyklejamy. Proponuję same rogi zostawić na koniec, aby zrobić do dokładnie, pomagając sobie docięciem materiału w tych miejscach (tak aby zgrubienie nie było zbyt duże). Aby klej dobrze złapał na rogach wspomogłam się spinaczem.

Ozdabiamy zewnętrzną stronę okładki

4. Za zapięcie posłuży nam kawałek czegoś elastycznego. Ja wykorzystałam fioletowy, lekko elastyczny sznurek, któy zaplotłam w warkoczyk. Mocujemy zapięcie w dwóch miejscach na tylniej okładce, biorąc pod uwagę bgrzbiet notesu.  Zwróćmy uwagę, aby zrobić bardzo dokładnie, tak aby zapięcie nam się nie urwało by otwieraniu i zamykaniu notesu.

Mocujemy "zapięcie"

5. Pozostało nam wykonanie wnętrza notesu Granatową tekturkę przyklejamy – będzie to wewnętrzna część okładki.

Okładki kupionego notesu ( u mnie są dość cienkie) składamy razem zewnętrznymi stronami do siebie i sklejamy. Dzięki temu wzmocnimy okładkę. Następnie sklejone okładki przyklejamy do prawej strony wewnętrznej okładki z brystolu. Wcześniej należy wymierzyć sobie ułożenie notesu, tak aby bez problemu się on otwierał.

Mocujemy wnętrze notesu

I tak powstał nasz JEDYNY notes🙂

Nasz JEDYNY notes